9 Mayıs 2012

Eskişehir...

Dün Eskişehir'e hızlı trenle gittik. Gerçekten hızlı tren süper bir şey... Birde gerçekten çok hızlı :p
Biz daha yerleşip, çay içip sohbet edeceğiz derken bir baktık Eskişehir'deyiz.....  Gezilecek çoğu yerini gezip gördük... Bilim ve icatlar müzesini çok görmek istedim ama onlar için vakit yoktu artık bir daha ki sefere nasılsa 1,5 saatlik yol :))



Hızlı tren...








cam müzesi...

                                                     
                                                                porsuk çayı
                            su seviyesi yüksek olduğu için malesef gondola binemedik...  :(




                                  


tabii ki çiğbörek yenmeden olmaz :))


kentpark


Türkiye'de tasarlanan ve üretilen ilk otomobildir .



Kristof Kolomb'un Amerika'yı keşfettiği Santa Maria Gemisi'nin birebir kopyası inşaa edildi. Toplarından yatakhanelerine, kaptan köşkünden güvertesine her şeyi ile gerçek boyutlarında. ( gerçektende birebir herşey düşünülmüş ve tam 2 ayda tamamlanmış kesinlikle görülmesi gerek.)






ayağım :)



Çan Kulesi / Diyarbakır , Adalet Kulesi / Topkapı Sarayı , Ulu Kule / Mardin , Burgulu Kule / Amasya , 

Yavru Kuleler , Galata Kulesi / İstanbul , Yivli Kule / Antalya , Kız Kulesi / İstanbul , Sindrella Kulesi / İstanbul , Gravür

( daha içi yapım aşamasında olduğu için ancak uzaktan bakabildik ama ünlü kuleler bir araya getirilmiş ) 

Kulelerin, geminin ve müzelerin olduğu parkın adı Sazova Parkı;
''Mahallemiz sınırları içersinde Büyükşehir Belediyemizin yaptığı Bilim Kültür ve Sanat Parkı
mevcuttur.Parkın yapımı devam etmektedir.Bir bölümü hizmete açılmıştır. Park 400.000 m2 alana
sahiptir. Park 25.000 m2Havuzu, Korsan Gemisi, Açık hava tiyatrosu, Şatosu, Bilim Merkezi,Çocuklar
için masal dünyası kahramanları ve oyun alanları ile Eskişehir’in ve ülkemizin en büyük ve en
güzel parklarından biridir.Bu park açıldığı günden beri şehrimizde yaşayanların ve şehrimize
gelenlerin ilgi odağı olmuştur.''




veee artık eve dönüş yolu....
Ben Eskişehir'i çok sevdim ve gezerken çok eğlendim...






6 yorum:

okuyan dedi ki...

Eskişehir'e yaklaşık 14 yıl önce gitmiştim. O zaman hızlı tren yoktu tabii:))) Sabahın erken bir saatinde inip bir kahvede tavla oynamıştık arkadaşlarla:)))
Çok güzel bir paylaşım olmuş canım.
Öptüm:)

gps87 dedi ki...

beğenmene çok sevindim canım sağol :))

deeptone dedi ki...

eskişehir çok severim. tam öğrenci olma yeri. gotolar ne güzel.
:)

mimini görmedin mi ki daa.
:)

gps87 dedi ki...

güzel yorumların için sağol :))

gps87 dedi ki...

gördüm canım benim gördüm bende paylaştım blogumda :)))

Bestesiyleannesi dedi ki...

her daim buraya bekleriz sizi. eskişehirimi övmekten yoruldum ama görmeyenlerin mutlaka görmesi gereken bir kent diyebilirim. burada mutlu olacağınıza eminim.

bu arada çekilişime beklerim:

http://kirmizikiraz.blogspot.com/2012/08/50-takipci-serefine-hediye-cekilisi.html